Isnin, 4 April 2011

kita hanya merancang...


Assalammualaikum....wah...ada lagi blog saya nih..ingatkan dh kene delete dengan google....huhuhu...ada lg..alhamdulillah...kehilangan sy bukan sebab dh kene culik bunian atau jd mangsa tsunami..cuma kelapangan telah di isi dengan pelbagai aktiviti separa sihat...hehhe...dalam setahun xupdate blog ni..macam2 perkara dah terjadi...macam2 benda yang xdapat diceritakan dalam 1 hari je...ape-ape pun...alhamdulillah aku masih lg bernafas disini...masih mencari-cari apakah tujuan aku hidup di sini...untuk siapa...dimana dan kemana... = =!!...

well...nak dijadikan cerita...sekarang aku dah kerja di shah alam...position macam dulu jugak...kuli orang..blom jadi bos lg...hehehe...baru pindah duduk bandar saujana putra...huhuhu...ni yang nak cerita ni...aku sebenarnya dah tertipu dengan nama tempat tu..."bandar"..merujuk pada suatu kawan yang mempunyai kapasiti penduduk 500k orang..kamus dewan bahasa cakap la....tapi apa yang terjadi..aku duduk kt padang pasir sebenarnya...huhuhu...siot je..tp syukur la dpt rumah...kalo tak...share dengan kucing aku dalam kotak dia...hahha...kucing aku ni plak dh kene culture shock gamaknya...asik xbalik je.....waktu makan ade je...ceh!....lantak la ko kucing..jgn wat bende yang dilarang di sisi agama dah la...aku gantung ko kt tiang lampu nanti...haha....well...mulai saat ini...dan mendatang...memandangkan aku pon mungkin akan meneruskan hijrah baru..blog ni lah tempat aku meluahkan perasaan...

wahai kawan kawan sekalian..teruskan membaca dengan minat ye..jika saya tersalah aku masih tidak cekap lg menulis..sila komen..jangan segan...huhuhu

5 ulasan:

  1. well done awk...awk masih ada minat ea berblog....saujana putra?tau sgt...otw sy nk g putrajaya..mmg lalu puchong...sy dh lama tak update blog...tau tau nk cerita apa dah kt blog...bnyk sgt cerita yg tak terluah....bnyk sgt benda berlaku dlm beberapa tahun ni...n bnyk juga air mata ni mengalir..ermmmmm...

    BalasPadam
  2. hehehe..setelah lame meninggalkan...ada perkara yang sebabkan saya kembali menulis..dulu ade menulis dalam islamic portal..tentang isu islam malaysia..tapi disebabkan kerja yang makin banyak...terpaksa tinggalkan semuanya..kalau nak cerita semua yang jadi kt cni....boleh xtido sebulan saya...hehehe...tapi alhamdulillah...masih ada ruang untuk saya bertaubat dan berubah...xsemua benda yang saya harapkan menjadi...mungkin kesilapan lampau buat saya sedar balik...yang hidup ni bukan untuk keseronokkan sahaja...akhirnya kepada Allah juga saya bersujud...akhirnya...kepada Allah juga saya meminta...argghhh...kecil betul diri ni rasanya...apa ape pon saya doakan awak bahagia...sampai bila2...berilah peluang...

    BalasPadam
  3. peluang apa yg awk maksudkan?

    BalasPadam
  4. peluang pada diri sendiri atau orang lain untuk berubah...xsalah kan..??

    BalasPadam
  5. ya ur rite...sajak kerana kau tu awk tulis sendiri ke?mcm ada yg tersirat je...

    BalasPadam