Jumaat, 2 April 2010

masalah remaja..---> aku dah dewasa..hehe...


semalam sebelum aku lari balik awal..aku lepak dekat 1 kedai melayu..kedai tu jual kuew tiow kicap...pergh!memang takde fight lagi kt sini..aku layan 2 pinggan skali gus..tu menandakan aku lapar setelah tak makan dalam tempoh 18 jam..di sebabkan lupa nak keluarkan duit dekat atm...padan la muka aku...layan punye layan...macam orang lapa di sorongkan KFC....aku nampak paper utusan minggu lepas punya...front page..gambar bayi kene buang...aduh..sayu hati aku..tersentap nadi aku...nasib baik dah hbs makan..kalau tak..tambah lagi 3 pinggan..hahaha..stop joking.!.aku just sedih sangat..bila tengok muka budak tu jernih sangat..memang suci...muka dia xsakit pun..aduh...aku berfikir.."budak ni tak tau lagi sakit tu mcm mana..tak tau sejuk tu apa...tak tau mati tu apa...di buang...di hurung semut..then mati...aduh..".....mungkin pada akhir zaman ni...nyawa tu macam sampah...boleh buang...campak merata2...kalo xnak buang pun...recycle balik...bagi kt rumah anak2 yatim...jadi anak orang( lagi bagus )....hm...dunia2....aku pun balik la....sampai je kat rumah...tiba2 aku buat break kecemasan..sebab ade kucing melintas depan aku...aku keluar la kereta nak tengok kucing tu dah leper ke belum...sampai je depan kereta..aku tengok kucing tu tengah gigit leher anak dia yang kecik lagi...on the way ke kotak kat laman rumah aku...kotak tu aku buat sebab kesian....pergh..selamat..kalo tak dah jadi 1 keje nak tanam kucing yang bernama albab ni....ape ape pon...adakah binatang lebih berperikemanusiaan daripada manusia..????..............mungkin malu dengan hasil penzinaan...tapi...apakah hak kita mematikan sesuatu yang hidup atas dasar....malu??hm......berilah peluang pada yang tidak berdosa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan