Jumaat, 2 April 2010

Meng Up Date Blog...


Assalammualaikum.....


Maaf...dah lame aku tak jenguk ke blog ni.sibuk betul dengan kerja.itulah tanggungjawab.bila dah ada tanggungjawab,menandakan aku sudah dewasa..cakap soal dewasa..beberapa hari lepas..aku terjumpa dengan sahabat lama..zaman sekolah rendah..kawan agak rapat dengan aku..rakan seperjuangan menangkap belalang dekat padang sekolah..geng kene jemur sebab tak siap kerje sekolah..dan paling hebat kumpulan mandi bogel di sungai perak..hahaha...tak dapat aku lupakan semua tu bila di ungkit balik...tapi ape yang aku nak ceritakan..tentang sahabat aku yang dah berjaya ni..aku jumpa dia sewaktu aku selesai menunaikan solat..dalam perjalanan aku ke kereta...tiba2..suara yang aku tak kenal lansung menjerit2 nama aku macam aku ni peragut...dengan pantas aku menoleh..."siapa pulak mamat macho ni...macam askar sesat je"...makin dekat dia dengan aku...makin aku ingat muka mamat ni...budak yang makan cendol malas nak bayar..hahaha...dah jadi leftenan muda...punyelah sembang sampai team leader aku call.."en azim..pergi sembahyang dekat masjid negara ke..??"..wah..soalan cepumas..aku jawab la.."eh..xde la..tengah tengok wayang ni"....punyelah mengamok dia...leteran yang berlansung selama 5 minit tu tanpa sepatah perkataan dari aku...just aku salam sahabat lame aku tu..then aku cakap.."nt jumpa kt kampung..nah kad aku..call kalau rindu..hehehe.."...hadoi...tengok la dunia...jadi dewasa..bukan setakat "menjadi" dewasa....kita kene mula berubah...banyakkan berfikir...dan pastikan..kita sudah mula ada tanggungjawab..kalau tak ade lagi tu...mean ade masalah pada diri anda....jadilah kita seperti biji benih yang kuat...dicampak ke laut menjadi pulau...di campak ke darat menjadi gunung...di bakar tak hangus..di cincang tak hancur...di sanjung jua akhirnya....

1 ulasan:

  1. ayat akhir tu macam kenal je...hehehe...is it yang sy pernah bagi dulu...agak je....jgn marah kalau salah...

    BalasPadam